In Vol 05 Number 02 Asimtot journal has published research results related to module development, literacy questions and mathematics learning activities. The results of other publications related to ethnomathematics as a foothold for cultural heritage that needs to be preserved and also need to be known regarding the mathematical abilities of students in the learning process.

Published: 2024-05-31

PENGEMBANGAN MODUL AJAR BERDIFERENSIASI PADA ELEMEN GEOMETRI FASE C

Hasan Basri, Sri Indriati Hasanah, Fetty Nuritasari, Rohmah Indahwati, Iwan Yuliono

101-115

MENINGKATKAN PRESTASI BELAJAR MATEMATIKA SISWA DENGAN MEDIA “MILAK DULAK”

Marsen D. Kornelis, Welis S.P. Hun, Poniam L. Morib, Kristoforus D. Djong, Wilfridus B.N.Dosinaeng

127-134

KEARIFAN LOKAL PADA KESENIAN REOG PONOROGO YANG DITERAPKAN DALAM KONSEP GEOMETRI

Rosalina Tri Rahayu, Laurensia Meyla Andinda Putri, Maria Anjelina, Rudi Santoso Yohanes

177-195

PENINGKATAN PRESTASI BELAJAR MATEMATIKA SISWA KELAS II PADA TEMA 4 SUBTEMA 1 DENGAN MEDIA PECAHAN UANG

Venci M. E. Nalle, Poniam L. Morib, Kristoforus D. Djong, Wilfridus B.N.Dosinaeng

197-206

PROFIL KEMAMPUAN SISWA KELAS VII DALAM MENYELESAIKAN SOAL CERITA PADA MATERI BILANGAN BULAT

Maria F. Mbari, Kristoforus D. Djong, Irmina V. Uskono, Yustinus D Nai

207-215